Instruksjoner

Her finner du detaljerte instruksjoner på hvordan du oppretter din kundekonto hos oss. Følg instruksjonene punkt for punkt så skal dette gå ganske raskt og lett.

1. Les e-posten du har fått og trykk så på «Opprett Kundekonto».

2. Du kommer da til vår nettside og informasjonen vi har fått fra deg er allerede utfylt. Se over at alt er skrevet riktig. Er noe feil kan dette endres etterpå.
Lag deg et brukernavn og passord som du husker og trykk på «Registrer deg nå».

3. Din konto er da opprettet. Skriv inn brukernavnet og passordet du opprettet og trykk på «Logg inn nå».

4. Når du har logget deg inn vil det komme opp et vindu på skjermen som ser slik ut. Det er her du gir oss samtykke til å kontakte deg. E-post varsler er den viktigste, men samtaler/SMS varsler gjør at vi kan ringe deg og sende deg SMS. Vi anbefaler begge 2. De 2 andre er ikke i bruk. 
Når du har valgt samtykkene som ønsket trykk på «Oppdater Instillinger».

Det var alt. Vi har nå samtykke til å kontakte deg og din ordre vil bli utført på beste og raskest mulig måte.

Spørsmål og Svar

Hvorfor må dette gjøres?

EU kom med et nytt direktiv kalt GDPR, personvernforordningen på norsk, i 2018. Dette direktivet beskriver tiltak for behandling av personlige opplysninger som bedrifter må tilrettelegge seg. Siden vi samler informasjon som navn, telefonnummer og e-post så er vi pålagt og følge GDPR. Siden GDPR er veldig vansklig å sette seg inn i har vi valgt å bruke en godkjent systemleverandør som leverer en komplett løsning til oss. På denne måten kan du som kunde føle deg trygg på at vi følger lovverket og at dataene dine hos oss er trygg.

Er det ikke nok med muntlig samtykke?

Det enkle svaret er nei. Vi må kunne dokuementere at kunder har gitt de samtykkene som trengs og det kan vi dessverre ikke gjøre muntlig.